Ehli.Sunnet.Sisters
Ehli.Sunnet.Sisters
Ehli.Sunnet.Sisters
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ehli.Sunnet.Sisters

Хуманитарност, Повикување во вистината, Учење Куран...
 
HomehumanitarnostGalleryTražiLatest imagesRegistracijaLogin
********HUMANITARNOST*******POVIKUVANJE VO VISTINATA******UCENJE KUR,AN******HUMANITARNOST******POZIVANJE U ISTINI******UCENJE KUR,AN******

 

 FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU

Go down 
2 posters
AutorPoruka
Ehli_Sunna_Sister
Admin
Ehli_Sunna_Sister


Број на мислења : 136
Points : 388
Reputation : 2
Join date : 2010-05-24

FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU Empty
KomentarNaslov komentara: FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU   FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU Icon_minitimeMon May 24, 2010 4:39 pm

U ime Allaha Milostivog Samilosnog,neka je neizmjerna zahvala Allahu na svakom treptaju oka i svakom uzdisaju i svakoj blagodati. Selam i salavat neka je na Allahova miljenika Muhammeda,najodabranijeg roba,najboljeg od svih stvorenja i svih poslanika i vjerovjesnika.
Nakon dugog boravka medju mojom bracom muslimanima,uocio sam da je mnogo onih medju njima koji nisu upuceni u vjerske nauke,koji se smatraju muslimanima,ali ne praktikuju ni osnovno cime ih je Allah zaduzio,te ne poznaju elementarne propise vjere.
FIKH 1.DIO CISTOCA I ABDEST

Osjeca se jaka potreba da imami, profesori mnogo vise paznje posvete poducavanju ljudi propisima, nego pukom teoretisanju na hutbama i vazovima.To ima svoju korist,ali primjetno je da ima mnogo onih koji slusaju te vazove, medjutim, kada ih upitamo neko obicno pitanje, recimo koliko abdest ima farzova, ostaju zbunjeni. Neosporna je cinjenica da je poznavanje propisa vjere velika, slaba tacka nasega naroda.Najveci krivac za to jesu njegovi ucitelji, dakle imami, hodze.
Knjige fikha, koje se danas prevode,nikad nece procitati obicni svijet,jer su to teske knjige,obimne po nekoliko stotina stranica i to bi imami trebali imati u vidu.Potrebno je te knjige prostudirati i obicnom narodu ponuditi ono najbitnije iz njih kako bi upoznali svoju vjeru.Vecini naseg svijeta ne pada na pamet da ih kupe niti da ih citaju,pa cak ni onima koje smatramo vjernicima prakticarima.Treba li napominjati da nas narod u osnovi veoma malo cita,pa de jos pored svega toga optereti ga sa teskim i obimnim knjigama.A nauka o propisima i razumjevanje istih je stroga obaveza.
Allahu moj,nadahni me i uputi da ucinim korist mome narodu na putu islama do postizanja Allahovog zadovoljstva.Molim Te da svako slovo bude uskladjeno i nadahnuto u skladu s Tvojim zadovoljstvom,za trud me obilato nagradi na buducem svijetu.Pomozi me protiv mojih dusmana od djina i od ljudi.Umnozi lijepi rezultat moje zelje,daj da ovo djelo bude mnogo korisno za sljedbenike Muhammeda a.s.Olaksaj im njime sprovodjenje propisa i njihovo razumijevanje.Prosvijetli nas razum,nasim ocima daj svjetlo,nasim rukama snagu drzanja Tvoje knjige i svake druge knjige koja je u sluzbi Tvoje vjere,koja je tumaci i poziva na sprovodjenje.Blago onome kome Allah omili knjigu i nauku pa vec mu je time olaksao put do Djenneta,meleki su mu drustvo i podrska,i to je dokaz da Allah tom robu zeli hajr veliki.U sahih predanju je doslo da je Resulullah rekao:Kome Allah zeli hajr,poduci ga vjeri.
U vremenu u kojem mi zivimo,ucenje vjere medju masama nije bas na cijeni,ali,s obzirom na rasirenost fitne i neznanja, kod Allaha jest sigurno,a mumin gleda da postigne Njegovo zadovoljstvo,a ne sta misle mase.
Blago onom ko misli na Allaha,ko je krenuo Njegovim putem,kome je vjera mila i draga,ko shvati potrebu za znanjem i ko odluci da svoju energiju utrosi u svrhe njegova sakupljanja u svojoj memoriji i praktikovanju organima koje mu je Allah podario.
Allahov robe,pred tobom je skromno djelo roba koji je potreban Njegove milosti i tvoje iskrene dove.Nadam se da ce ti ono biti od koristi na oba svijeta.Dobro koje dolazi, dolazi od Allaha,i ovo je Njegova blagodat,a ako nadjes neku gresku ili jace misljenje,pa koji to Allahov rob ne grijesi.Allaha molim da nam oprosti i uputi nas onome sto je jace i iispravnije.
Neka je slavljen Allah Uzviseni,Plemeniti,Milostivi,Samilosni,neka mu je hvala na pocetku i na kraju,hvala Mu koliki je broj Njegovih stvorenja,koliko je potrebno da postignem Njegovo zadovoljstvo .
CISTOCA
Voda i njene vrste
Prva vrsta vode:cista voda
1.kisnica,voda nastala od snijega i grada
”I Mi s neba cistu vodu spustamo.” (Al Furkan,48.)
Poslanik a.s. je u dovi ucio:”Moj Allahu,ocisti me od grijeha snijegom,vodom i gradom.”(Hadis prenosi Ebu Hurejre a biljeze autori El-Kutubus- sitte,osim Tirmizija.)
2.morska voda
Poslanik a.s. je rekao:”Morska voda je cista, a ono sto ugine u moru halal je jesti.”(Hadis prenosi Ebu Hurejre,a biljeze ih peterica autora El-Kutubus-sitte.Tirmizi ga je ocijenio kao hasen- sahih,a Buhari je za njega rekao da je vjerodostojan). Pod ovim ”ono sto ugine u moru” podrazumijevaju se morske zivotinje, prvenstveno ribe. Ako bi se neka kopnena zivotinja bacila u more pa uginula to se ne podrazumijeva pod ovim,o tome vazi drugi propis.
3.zemzem-voda
Dokaz za to jeste hadis koji prenosi Alija u kojem stoji da je Resulullah zatrazio posudu sa zemzem-vodom iz koje se napio a potom i abdestio.Ovo predanje biljezi Ahmed.
4.voda koja se promijeni zbog dugog stajanja, ili zbog mjesta u kojem se nalazi, ili zbog mijesanja s necim kao sto je zabokrecina i lisce.
U vezi s ovim saglasila se ulema. Dakle, cista je.
Druga vrsta vode:Upotrijebljena voda
To je voda koja padne s tijela prilikom uzimanja abdesta ili kupanja. Nema dokaza prema kome bi ovakva voda bila necista.
Kao dokaz mozemo uzeti hadis Er-Rubejjie bint Muawiz u kojem se opisuje abdest Resulullaha a.s. Ona je rekla:”…potom je potrao glavu ostatkom vode od abdesta koja mu je bila na rukama.”(Ahmed i Ebu Davud) Takodjer hadis:”Slava Allahu,vjernik ne moze biti necist”, rijeci koje je Resulullah uputio Ebu Hurejri, a biljeze ga autori El-Kutubus-sitte, jer ako vjernik ne moze biti necist, kako onda voda moze biti necista kada ga dotakne! Ibn Munzir veli:”Prenosi se od Alije,Ibn Omera,Ebu Umame,Ataa,Hasana,Mekhula i En-Nehaija da ako covjek zaboravi potrati glavu,a brada mu jos vlazna,dovoljno je da je potare time. Dalje zakljucuje: Ovo dokazuje da upotrijebljena voda moze biti cisteca.To je i misljenje Seida Sabika autora kapitalnog djela Fikhus-sunne.Ovo je stav Malika i Safije u jednom predanju,Ibn Hazm ga pripisuje Sufjanu es-Sevriju , i svim zahirijama.Medjutim,ovdje cemo navesti i argumente da se upotrebljena voda ne moze koristiti za otklanjanje necistog stanja:1)Ebu Hurejre prenosi da je Resulullah a.s. rekao:”Neka se niko od vas kao djunup ne kupa u stajacoj vodi”.Potom neko upita:”Kako ce onda postupiti,Ebu Hurejre?””Zahvatat ce je”,rece Ebu Hurejre.(Muslim)Da bi covjeku ovo bilo jasno najbolje je da izadje iz razilazenja tako sto ce postupati po ovom hadisu,dakle neka se ne kupa u stajacoj vodi,osim toga danas se uglavnom ljudi kupaju u kupatilima na nacin da se polijevaju vodom,i ta voda otice a to je u skladu s propisom.Vjerovatno ima neka mudrost u ovome sto je Poslanik poducavao da se ne kupamo u stajacoj vodi,iako je na drugom mjestu rekao da vjernik ne moze biti necist.Dalje,nije zabiljezeno da su ashabi cuvali i pohranjivali koristenu vodu iako je kod njih uglavnom bila nestasica vode.To dovoljno ukazuje da ona nije valjana za ciscenje.To su neki njihovi dokazi.Izuzimaju od toga da osoba po potrebi zagnjuri ruku u posudu i pre nego se okupa od necistoce,a to dokazuju hadisom koji prenosi Aisa:”Kupala sam se sa Vjerovjesnikom iz iste posude,u kojoj bi nam se ruke preplitale.”(Buhari)Ne narusava cistocu vode bazena ili kade,ako bi u nju upala,za vrijeme kupanja,manja kolicina vode od pranja djunup osobe.Medjutim,ako bi bila u vecoj kolicini,pa potekla i nadvladala karakteristike iz kade,ona bi time narusila njenu valjanost i voda bi se smatrala koristenom.Ovo je ukratko o misljenju onih koji smatraju da voda koja se koristila za abdest i gusul nije cisteca.Allah najbolje zna.
Treca vrsta vode: voda koja je dosla u dodir s cistim stvarima
Te stvari mogu biti: sapun, brasno i druge stvari koje se uglavnom mogu odvojiti.Takva voda je cisteca sve dok je mozemo tako nazvati,medjutim,ako izadje iz tog okvira,onda je cista(sto znaci ako dodje u dodir s ljudskim tijelom nece ga onecistiti),ali ne i cisteca(s njom se ne moze ciniti abdest ili gusul).
Ummu Atija prenosi da im je Resulullah a.s. dosao kad im je kcerka, Zejneb preminula.Rekao joj je:”Operite je tri, pet, ili vise puta,ako vidite da je potrebno.To ucinite vodom i lotosovim liscem,a posljednji put pomijesajte i miris.Kada zavrsite, pozovite me”.Kad su zavrsile,pozvale su ga.Dao im je svoj ogrtac,rekavsi:Prekrijte je njime.(Ovu predaju biljezi grupa autora.)Mejita nije dozvoljeno kupati osim onim cime je dozvoljeno da se kupa i ziv covjek. Ahmed,Nesaija i Ibn Huzejma prenose od Ummi Hani da su se Resulullah i Mejmuna kupali iz jedne posude a to je bila zdjela na kojoj je bilo tragova tijesta.Stoga u ova dva hadisa voda je bila pomijesana,ali ne toliko da bi izgubila prvobitni izgled.
Cetvrta vrsta vode: voda koja je dosla u dodir s necistocom
Ovakva voda moze imati dva stanja:a) da necistoca promijeni okus vode,njenu boju ili miris.U ovakvom slucaju voda ne moze biti cisteca na osnovu konsenzusa (saglasnosti) ucenjaka koji prenosi Ibn Munzir i Ibn Mulekkin.
b)da voda i dalje ostane cista, tj.da se nijedna od tri navedene stvari ne izmijeni.Dokaz za to jeste hadis koji prenosi Ebu Hurejre koji kaze:”Ustao je neki beduin i urinirao (vrsio malu nuzdu) u dzamiji. Ljudi su skocili k njemu da ga uhvate,ali Resulullah a.s. rece im:”Pustite ga da dovrsi,a onda na to mjesto pospite posudu vode.Poslani ste da olaksavate,a ne da otezavate.”(Biljeze ga autori El-Kutubus-sitte,osim Muslima.)Takodjer hadis koji prenosi Ebu Seid el-Hudrijj da su ashabi upitali Resulullaha a.s.:”O Allahov Poslanice,mozemo li se abdestiti vodom iz bunara Buda?”Voda je cista i nista je ne moze onecistiti,”odgovori on.(Hadis biljeze Ahmed, Es.Safi,Ebu Davud i Et-Tirmizi,koji ga ocjenjuje kao dobar hadis.Vjerodostojnim su ga ocijenili i Ahmed,Jahja ibnMein i Ibn Hazm.)
Ovaj bunar Buda kad je najpuniji, dosezao je do stidnog mjesta,a u vremenu suse do koljena,sirina njegova je bila sest arsina.Ovog misljenja su Ibn Abbas,Ebu Hurejra,Hasan i imam Malik kao i jos neki ucenjaci.
SUR
To je ostatak vode u posudi nakon pica, i dijeli se na:
1)ostatak vode nakon covjeka
Ovakva voda smatra se cistom,bez razlike pio iz posude musliman,nevjernik ili dzunup,ili zena s menstruacijom.
Pouzdano se zna da su dolazile nevjernicke skupine,delegacije,
Resulullahu a.s.,ulazili u njegovu dzamiju,ali nije naredjivao da se ista pere sto su njihova tijela doticala.Aisa veli:”Pila sam vodu,a imala sam menstruaciju,te bih posudu dodala Resulullahu a.s.,a on bi stavio usta i pio s istog mjesta.”(Muslim)
2) ostatak pica nakon zivotinja cije je meso dozvoljeno jesti
Ebu Bekr ibn Munzir kaze:”Ucenjaci su se slozili da je ostatak vode,nakon zivotinje cije je meso dozvoljeno jesti,dozvoljeno piti i njome uzimati abdest.”
3) ostatak pica poslije mazge,magarca,zvijeri i ptica grabljivica
Ovakva je voda cista.Dokaz za to jeste hadis koji prenosi Dzabir da je Resulullah a.s. upitan:”Mozemo li se obdestiti vodom koja ostane nakon magarca?Da,a takodjer i vodom koja ostane poslije svih zvijeri”,odgovori on.(Hadis biljeze Es-Safi,Ed-Darekutni,El-Bejheki,koji veli.Ovaj hadis ima i druge nizove prenosilaca,i ako bi ih sve spojili,bili bi jaki.)Takodjer i ovaj hadis da je Ibn Omer rekao:”Jedne je noci Resulullah a.s. s Omerom krenuo na put.Prosli su pored nekog covjeka koji je sjedio kod svog jezerca,te ga Omer upita:”Jesu li kakve zvijeri pile nocas iz tvog jezera?”Tada Resulullah a.s. rece:”O vlasnice jezera,nemoj se bespotrebno zahmetiti i odgovarati mu! Njima ono sto su popili,a i nama je preostalo.Cisto je za piti i prati se.(Ed-Darekutni)
4) ostatak vode iza macke
Ovakva je voda cista.Dokaz za to jeste hadis:”Ona nije necista,jer je ona od onih zivotinja koje se vrzmaju oko vas.”(Biljeze ga peterica poznatih autora.Et-Tirmizi je rekao:Hadis je hasen-sahih.Slozio se s njim I Buhari.)
5) ostatak vode iza psa i svinje
Ovakva voda je necista.Ebu Hurejre veli da je Resulullah a.s. rekao:”Ako pas bude lokao iz posude nekoga od vas,operite je sedam puta.”(Buhari i Muslim)Kod Ahmeda i Muslima dodatak:”…a prvi put prasinom(zemljom).Sto se tice svinje, ona je sama po sebi necista.
NECISTOCA
To je prljavstina koje se musliman mora cuvati i prati dijelove koji su necisti.U Kuranu se kaze:”I haljine svoje ocisti!”(Al-Mudessir,4.),te ”Doista Allah voli one koji se mnogo kaju i voli one koji se mnogo ciste.”(Al-Bekara,222.).Resulullah a.s.kaze:”Cistoca je pola imana(vjerovanja)”.
VRSTE NECISTOCE
1)Strvina
To je svaka zivotinja koja je umrla prirodnom smrcu, tj. koja nije zaklana prema serijatskim propisima.U ovo spada i ono sto se odsijece ili otpadne od zivotinja dok je ziva.Dokaz za to jeste hadis u kome Ebu Vakid el-Lejsi veli da je Resulullah a.s. rekao:”Ono sto se odsijece ili otpadne od zivotinje koja je jos ziva,smatrat ce se kao mrljina(strvina,lesina)”.(Biljeze Ebu Davud i Et-Tirmizi,koji ocjenjuje hadis kao hasen i dodaje:”Ovog su stava i ostali ucenjaci”.)
Izuzimamo od ovoga sljedece:
a)mrtvu ribu i skakavce,jer su cisti.Dokaz za to jeste hadis u kome Ibn Omer kaze:Resulullah a.s.je rekao:”Dozvoljene su nam dvije stvari strvina i dvije vrste krvi:dvije strvine su ribe i skakavci,a dvije krvi su jetra i slezena”.(Biljeze ga Ahmed,Ibn Madze,Ed-Darekutni,a Ahmed,Ebu Zurra i Ebu Hatim su ga ocijenili kao sahih.)
b) mrtve zivotinje koje nemaju toplu krv, kao sto su mrav,pcela i slicni insekti,jer su cisti,i ako se desi da upadnu u nesto i uginu,to se nece smatrati necistim.Ibn Munzir veli:Ne znam da je iko rekao da navedeno nije cisto,osim sto se prenosi jedno misljenje Es-Safija.Uzecemo misljenje vecine,jer je ono jace.
c) zivotinjsku kost,rogove,papke,vunu,perje i kozu.
Sve navedeno je cisto,jer nema dokaza koji bi ukazao na njihovu necistocu.Zuhri je kazao:”Sto se tice slonovih kostiju i sl.,vidio sam prve generacije ucenjaka kako se cesljaju kostima i premazuju se njima,i nisu u tome vidjeli nikakvu smetnju”.(Buhari)
Ibn Abbas veli da je”Mejmuninoj sluskinji udijeljena ovca kao sadaka,pa je uginula.Potom je naisao Poslanik a.s. i rekao:”Mogli ste uzeti njenu kozu i ustaviti je,pa se tako njome okoristiti”.Na to prisutni odgovorise.Ali,ona je mrtva!”Samo je meso njeno zabranjeno”,odgovori Resulullah a.s.(Biljeze ga autori El-Kutubus-sitte,s tim da Ibn Madza tvrdi da je sadaka udijeljena na ime Mejmune.)Buhari i Muslim nisu spomenuli stavljenje.Ibn Abbas je proucio ajet Al-Anam,145.,a potom je rekao:”Zabranjeno je ono sto se jede,a to je meso.Medjutim,koza,kozna posuda,zubi,kosti,dlaka,kosa,sve je to dozvoljeno koristiti”.(Biljeze ovo Ibn Munzir i Ebu Hatim.)Mlijeko strvine je cisto.
2) Krv
Svejedno bila to prolivena krv, poput one koja istjece prilikom klanja,ili to bila menstrualna krv.Ipak,male kolicine ne smetaju,jer Ibn DZurejdz o ajetu”…ili krvi koja istjece”(El-Enam,145.),kaze:To je krv koja tece,medjutim,ona koja je u venama ne smeta.(Ibn Munzir)Aisa veli:”Jeli smo meso,kao i mjehurice krvi koja bi se skupila po vrhu lonca”.Hasan je kazao:”Ljudi su klanjali,iako neki imaju rane”.(Buhari)Omer je klanjao,a iz njegove rane navirala je krv.Hafiz Ibn Hadzer u svom djelu El-Feth veli:”Ebu Hurejra nije smatrao diskutabilnim ako bi u namazu potekla kap ili dvije”.Sto se tice krvi buha,bubuljica,i raznih cireva,takodjer ne smeta zbog spomenutih dokaza.Ebu Midzlez bio je upitan o gnoju,ako istice na tijelo,nasto je odgovorio da to uopce ne smeta,jer je krv problematicna,a ne gnoj.Dodao bih na ovo, bolje je to oprati iz razloga opce higijene.To potvrdjuju rijeci Ibn Tejmije:”Odjeca se mora oprati od gnoja i sukrvice,ali nema dokaza da je to necisto.”S obzirom da je islam najveca civilizacija i najcisca ovakve stvari je sigurno bolje oprati.
3)Svinjsko meso
Ono je zabranjeno ajetima a izmedju ostalih ajetom El-Enam,145.
4)Ono sto covjek povrati,urin i izmet
Ucenjaci su se slozili da su ove stvari neciste.Iz toga su izuzeli situaciju ako se radi o laksem povracanju,a takodjer i mokracu dojenceta koje se jos nije pocelo hraniti necim drugim.U tom slucaju,to mjesto dovoljno je poprskati vodom.Dokaz za to jeste hadis Ummu Kajs koja je svoga sina,koji se hranio iskljucivo majcinim mlijekom,donijela Resulullahu a.s.,te se pomokrio u njegovom narucju.Resulullah a.s. poprskao je svoju odjecu vodom i nije je prao.(Buhari iMuslim)Alija veli da je Resulullah a.s. rekao:”Mokracu muskog djeteta dovoljno je poprskati vodom,dok se mokraca zenskog djeteta mora oprati”.Katada veli:”Ovo se misli na odjence koje se hrani samo majcinim mlijekom,jer se u protivnom mora oprati”.(Ahmed-sahih)
Prskanje pomaze samo ukoliko se dijete hrani iskljucivo mlijekom.Medjutim,ako pocne uzimati i drugu hranu,(odjeca)mora se prati bez razlike bilo musko ili zensko.Ljudi vole cesto nositi malu djecu,mozda je ovo dato da se olaksa ljudima.
7) Vedija
To je bijela gusta tekucina koja izlazi poslije mokrace(poslije napornog mokrenja) i ucenjaci su slozni da je ta tekucina necista.Aisa veli:”Vedija izlazi nakon mokrace”.U tom slucaju,spolni organ i testise treba oprati,a potom se abdestiti.Kupanje nije obavezno.(Ibn Munzir) Ibn Abbas veli:”Postoji menija,vedija i mezija.Poslije menije mora se okupati(menija je sperma),a poslije vedije i mezije mora se temeljito oprati(spolni organ i oko njega te abdest za namaz)”.(Biljeze ga El-Esrem i El-Bejheki,cija verzija glasi:”…a poslije vedije i mezije treba oprati spolni ud i oko njega,a potom se abdestiti kao za namaz”.)
Cool Mezija(sluz)
To je bijela sluzava(ljepljiva)tekucina koja izadje prilikom razmisljanja o spolnom opcenju ili prilikom predigre ljubavne sa zenom.Ucenjaci su saglasni da je ta tekucina necista.Ako dotakne tijelo obaveza je to oprati a ako dotakne odjecu dovoljno je polijevanje vodom.Alija veli:”Cesto sam imao meziju,pa sam naredio nekom covjeku da pita Resulullaha a.s. o tome.Stidio sam ga se jer je njegova kcerka bila udata za mene.Covjek ga je upitao,a Resulullah a.s. odgovori:”Uzmi abdest i operi svoj ud”.(Buhari)
Sehl ibn Hunejf pripovijeda:”Prilikom izlaska mezije osjecao sam jaku bol,a cesto bih se kupao zbog toga.Spomenuo sam to Poslaniku a.s.,te mi on rece:”Kad ti se to desi,dovoljno je da uzmes abdest.Zatim sam ga upitao o odjeci na koju dospije mezija,nasto on odgovori:”Dovoljno ti je da zagrabis u saku vode i poprsces njome dio odjece na kojem vidis tragove mezije”.(Biljeze ovaj hadis Ebu Davud,Ibn Madza i Et-Tirmizi,koje ga je ocijenio kao hasen-sahih.)
9)Sperma(menij)
Neki ucenjaci smatraju da je sperma necista,ali je ocito da je ona cista.To je stav i hanefijskog mezheba.Propis je da se sperma opere ako je vlazna,a sastruze ako je suha.Aisa veli:”Spermu sam strugala s odjece Allahovog Poslanika a.s.,ako je bila suha,a ispirala sam je ako je bila vlazna”.(Biljeze ga Ed-Darekutni,Ebu Avana i El-Bezzar) O ovome ima dosta hadisa koji su vjerodostojni.
10) Mokraca i izmet zivotinja cije je meso haram jesti. Obje vrste su neciste,a dokaz za to jeste hadis:”Ibn Mesud veli:Resulullah a.s.,otisao je obaviti veliku nuzdu,a meni je naredio da mu donesem tri kamencica.Nasao sam dva ,a treci nisam mogao.Uzeo sam zato balegu i donio mu je.On uze dva kamencica,a balegu baci,rekavsi:Ovo je ridzs-necisto.(Biljeze ga El-Buhari,Ibn Madza i Ibn Huzejma,koji dodaje:”…ovo je ridzs-necisto!To je magareci izmet”.
Sto se tice mokrace zivotinja cije je meso dozvoljeno jesti Malik,Ahmed i grupa safijskih ucenjaka smatraju da je cista.Ibn Tejmije istice da niko od ashaba nije smatrao da je necista.
Es-Sevkani kaze:”Ocito je da su mokraca i djubre zivotinja cije je meso dozvoljeno jesti cisti.Dokaz za to jeste pravilo da je svaka materija dozvoljena i cista dok se ne dokaze suprotno”.Ovo je jako misljenje.
11(El-Dzelala (zivotinja koja jede prljavstinu)
Takvom zivotinjom smatra se ona koja jede prljavstinu,a to mogu biti:deve,krave,ovce,kokosi,guske i sl.Medjutim,ako se zatvori i izoluje daleko od izmeta i prljavstine neko vrijeme,te se bude hranila cistom hranom,tako da se meso procisti,te joj termin el-dzelala ne bude odgovarao,u tom slucaju njeno meso je dozvoljeno,jer uzrok zabrane vise ne postoji.
Spomenuto je da je zabranjeno jahati takvu zivotinju,jesti njeno meso i piti njeno mlijeko.Ibn Abbas veli:Resulullah a.s. zabranio je piti mlijeko zivotinje koja se hrani prljavstinom.(Ebu Davud)Omer ibn Suajb prenosi od svoga oca da mu je djed rekao:Resulullah a.s. zabranio je meso domacih magaraca.a takodjer je zabranio jahanje ili jedenje mesa zivotinja koje jedu prljavstinu.(Ahmed,En-Nesai i Ebu Davud)
12 Alkohol
Alkohol je necist,prema misljenju vecine ucenjaka,a dokaz im je ajet iz El-Maide,90. Drugi to osporavaju,medju njima i pisac djela Subulus-selam,koji obrazlaze da je svaka materija u osnovi cista dok se ne dokaze suprotno,a da sama zabrana ne podrazumijeva necistocu,kao npr.hasis je zabranjen, ali je cist.Takodjer i zlato i svila.
13) Pas
On je necist,i posuda iz koje je lokao mora se oprati sedam puta,a prvi put prasinom(zemljom).Dokaz za to jeste hadis koji prenosi Ebu Hurejre da je Resulullah a.s.rekao:”Kad nekom od vas pas loce iz posude,ocistit ce je tako sto ce je oprati sedam puta,a prvi put prasinom.”(Biljeze ga Muslim,Ahmed,Ebu Davud i El-Bejheki.)Sto se tice psece dlake preovladavajuce je misljenje da je ona cista,jer nema dokaza da je necista.
Neke vazne cinjenice i mesele:
Odjeca i tijelo,ako dodju u dodir s vidljivom necistocom,kao sto je krv,oprace se vodom dok je ne nestane.Tragovi krvi koje je tesko oprati,koji i nakon pranja ostanu,ne smetaju.
Ako je necistoca nevidljiva,kaos to je urin,dovoljno ju je oprati samo vodom.
Ako se necistoca nadje na zemlji,ocistit cemo je polijevanjem vode.Aisa je rekla:”Zemlja se cisti isusivanjem”.Ako je necistoca u cvrstom stanju mora se ukloniti.
Koza se cisti stavljenjem.
Ogledalo,noz,sablja,nokti,kosti,staklo,posudje i slicno,cistimo potiranjem,sve dok se necistoca ne ukloni.Zemlja cisti(hodanjem po njoj)ono sto se nadje na obuci.Ako nismo sigurni na kojem dijelu odjece je tacno necistoca,opracemo cijelu odjecu.
Obavljanje fizioloske potrebe
Osoba koja obavlja fiziolosku potrebu mora obratiti paznju na sljedece:
1)da sa sobom ne nosi nista sto na sebi ima Allahovo ime,osim ako se boji da ce biti ukradeno,ili ako je to stvar dobro prekrivena.
2)da se udalji i sakrije od ljudi,a pogotovo ako zeli obaviti veliku nuzdu,kako ga ljudi ne bi vidjeli,ili da ne bi osjetili neugodnost.
3)ako covjek obavlja nuzdu u zatvorenomprostoru,naglas treba prouciti bismillu i dovu prije ulaska,ili ako to radi na otvorenom prostoru,onda ce je uciti prilikom skidanja i podizanja odjece.
4)kada obavlja nuzdu nista nece govoriti,svejedno bio to zikr ili sta drugo.Nece odgovoriti ni na selam,jer ni Resulullah a.s.nije odgovorio,dok je vrsio nuzdu,jednom covjeku koji je prolazio i nazvao mu selam.Iako hadis eksplicitno zabranjuje govor,konsenzus islamskih ucenjaka tu je zabranu spustio na nizi stepen,ocijenivsi to kao pokudjeno-mekruh.
5)da postuje kiblu,te da se prsima niti ledjima ne okrece prema njoj.
6)izabrati nisko i pristupacno mjesto(sve u svrhu cuvanja od mokrace)
7)izbjegavati jazbine,brloge i rupe u zemlji kako ga neki gmizavac ne bi napao.
8)izbjegavati mjesta gdje se ljudi odmaraju,puteve i mjesta gdje se ljudi okupljaju.
9)ne obavljati fiziolosku potrebu na mjestu gdje se obavlja kupanje(kada),niti u stajacoj ili tekucoj vodi(u javnim bazenima pa cak u rijeci,radi suzbijanja sejtanskih vesvesa).
10)malu nuzdu ne vrsiti stojeci(iako je to preneseno od Resulullaha,a to potvrdjuje da je dozvoljeno u nekim okolnostima),jer je sigurnije to ciniti cuceci,lakse se sacuvati od mokrace,a to je i Poslanikova cesca praksa.
11)obavezno otkloniti necist sa spolnog organa i analnog otvora i to vodom,kamenom ili nekom drugom tvrdom materijom koja moze otkloniti necist,a nije zabranjena.Mogu se upotrijebiti kamen i voda.
12)necistocu ne uklanjati direktno desnom rukom.Hafsa veli da je Resulullah a.s. desnom rukom jeo,pio,oblacio se,uzimao i davao,a sve ostalo radio je lijevom rukom.(Hadis biljeze Ahmed,Ebu Davud i Ibn Madza)
13)nakon ciscenja od velike nuzde ruke obrisati zemljom,sapunom ili slicnim sredstvima koja ce odstraniti neugodan miris.
14)spolni ud i unutrasnji ves poprskati vodom kako bi odbio sumnju i sejtanske vesvese(ovo, po potrebi).Tako,kad god osjeti vlaznost,neka u sebi kaze da je to voda kojom se poprskao.
15)u zahod uci lijevom nogom,a izaci desnom nogom,te nakon izlaska kazati:Gufraneke(Tvoj oprost)!
Sunnetul-fitre
Allah dz.s. odredio je neke sunnete Svojim vjerovjesnicima i nama je naredio da ih slijedimo u tome.Oni su znakovi raspoznavanja i razlikovanja od drugih.To su:
1)obrezivanje(sunecenje)
2./3.)uklanjanje dlaka oko stidnih mjesta i ispod pazuha.
4./5.)podrezivanje noktiju i skracivanje brkova(da ne prelaze bjelu liniju ili granicu gornje usne).Enes veli:”Utvrdjen nam je vremenski rok u kojem trebamo skracivati brkove,rezati nokte,odstranjivati dlake ispod pazuha i brijati dlake oko spolnih organa:da ne predje vise od 40 noci”.(Biljeze ga Ahmed,Ebu Davud i drugi)
6)njegovanje brade i njeno pustanje da bude gusta kako bi bila pokazatelj dostojanstva.Sejid Sabik kaze:”Ne treba je previse skracivati,niti je treba zapustati da bude neuljudna,vec treba gledati neku sredinu koja je pohvalna u svemu”.(Fikhus-sunne 1.dio.)
7)njegovanje kose mazanjem i cesljanjem
Ebu Hurejre kaze da je Resulullah a.s.rekao:”Ko ima kosu neka je njeguje”.(Ebu Davud)
Obrijati dio glave,a drugi ostaviti jeste pokudjeno,tj. mekruh-tenzihi(blaza zabrana).Ibn Omer prenosi da je Resulullah a.s. zabranio el-kaz(da covjek obrije jedan dio glave a drugi ostavi)!(Buhari i Muslim)
8)ostavljanje sijedih dlaka,svejedno bile one u bradi ili na glavi,i u vezi s tim pitanjem ne pravi se razlika medju polovima.
9)farbanje sijede kose crvenom,zutom, ili nekom drugom kanom.
Ebu Hurejre veli da je Resulullah a.s. rekao:”Zidovi i krscani se ne farbaju,zato se razlikujte od njih.”(El-Kutubus-sitte)
O propisu farbanja,farbom,osim kane su se razisli i ashabi.
10)stavljanje lijepog mirisa,kaos to je misk ili neki drugi.
ABDEST
Abdest je propisan surom Al-Maide,6.,sunnetom i idzmaom(saglasnost)islamskih ucenjaka.
Farzovi abdesta
1)nijet
2)pranje lica jedanput
3)pranje ruku do lakata(ukljucujuci i laktove)
4)potiranje glave,mesh uciniti
5)pranje nogu ukljucujuci i clanke
6)redoslijed prilikom pranja ekstremiteta
Allah ih je u ajetu Al-Maide,6.,naveo tim redoslijedom,a Poslanik a.s. je rekao:”Pocnite od onoga s cim je Allah poceo”.Nije poznato da je Resulullah a.s. ikad drukcije ucinio.U ibadetima nije dozvoljeno ciniti nesto suprotno postupcima Resululllaha a.s.
Sunneti abdesta
1)ucenje bismille prije pocetka uzimanja abdesta
2)upotreba misvaka(drvo za ciscenje zuba), ili nekog drugog sredstva(cetkica i kaladont).
U pet situacija upotreba misvaka ili ciscenje zubi je izrazito pohvalna:prilikom abdesta,prije namaza,prije ucenja Kurana,nakon budjenja i radi odstranjivanja neprijatnog zadaha.
Aisa veli da je Resulullah a.s. rekao:”Misvakom se postize cistoca usta i Allahovo zadovoljstvo”.(Ahmed i En-Nesai)
3)tri puta oprati ruke na pocetku abdesta
4)ispiranje usta tri puta
5)ispiranje nosa tri puta
6)prolazenje rukama kroz bradu
O ovome imaju sahih predaje i u njima je dokaz da je brada sunnet, da ju je Poslanik imao,jer nelogicno je da neko rukama prolazi kroz bradu ako je nema.Brada je obiljezje Poslanika i sunnet,a ne znak vehabizma kako to neki danas zele prikazati,i zalosno je sto vecina imama ne nosi ovo obiljezje,a oni trebaju biti primjer u praktikovanju sunneta.
7)pranje izmedju prstiju(rucnih i noznih)
8)davanje prednosti desnoj strani(u pranju ruku i nogu)
9)pranje organa po tri puta
10)utrljavanje
11)kontinuitet prilikom abdesta(da se ne ucini pola abdesta i napravi veca stanka tako da se neki djelovi tjela ne osuse)
12)potiranje usiju
13)prosirivanje biljega na celu i nogama
Poslanik a.s.jer rekao:”Moji ce sljedbenici doci na Sudnjem danu s bijelim biljezima na celu i nogama”.(Buhari)
14)stednja vode makar abdest uzimali na moru
Abdullah ibn Mugafel prenosi da je cuo Resulullaha kako kaze:”Doista ce u ovome ummetu biti ljudi koji ce prelaziti granice u abdestu i dovi”.(Ahmed i Ebu Davud) U ovome hadisu je i dokaz protiv onih koji su u abdest unijeli dove koje Poslanik a.s.nije ucio u toku abdesta,time su otezali ummetu i unijeli novotariju i time napravili dva grijeha.
15)ucenje dove u toku abdesta
O ovoj temi postoji jedan hadis od Resulullaha a.s.
Ebu Musa el-Esari pripovijeda: Jednom sam prilikom Resulullahu a.s. donio vodu za abdest.Dok je uzimao abdest,cuo sam ga kako uci:Allahummegfir-li zenbi ve vesi li fi dari,ve barik fi rizki.(Moj Allahu,oprosti mi grijehe,prosiri mi moje prebivaliste i podari mi bereket u opskrbi.Ja ga upitah.O Resulullah a.s.,cuo sam te kako ucis tu i tu dovu! Resulullah a.s. upita:A da li je u njoj nesto izostavljeno?!(Biljeze ga En-Nesai u poglavlju” Sta se uci nakon abdesta”,i Ibn Sunni u Poglavlju ”Sta se uci u toku abdesta”.En-Nevevi kaze da su obje opcije moguce.)
16)ucenje dove nakon uzimanja abdesta
O ovome je prenio Omer od Poslanika a.s. prelijepu dovu.Eshedu en la ilahe illellah,vahdehu la serike lehu,ve eshedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu.Zabiljezio ju je Muslim.Prenosi se i ova dova:Subhaneke allahumme ve bihamdike eshedu en la ilahe illa ente estagfiruke ve etubu ilejke.(Biljezi je Et-Taberani u Evsatu od Ebu Seida el-Hudrija,hadis je sahih.)
17)klanjanje dva rekata nafile nakon abdesta
Ukbe ibn Amir prica kako je Resulullah a.s. rekao:” Svakome ko temeljito uzme abdest,a zatim skruseno i predano klanja dva rekata nafile Dzennet je zagarantovan”.(Muslim,Ebu Davud i Ibn Huzejme)
Sve sto nije spomenuto,kao potiranje vrata,pomicanje prstena,namjerno je izostavljeno,jer nema sahih predanja o tome.
Sta kvari abdest?
1)sve sto izadje na dva prirodna otvora,spolni organ i analni otvor:
a)mokraca
b)izmet;kao sto stoji u ajetu :”…ili ako je neko od vas obavio prirodnu potrebu…”(En-Nisa,43)
c)pustanje vjetra
d/e/f) sperma,mezija i vedija
2) potpuni san,tako da osoba ne ostane u sjedecem polozaju.Ukoliko covjek zakunja sjedeci na necemu tvrdom(nenaslonjen) tada ne gubi abdest.Dokaz tome su sljedece predaje:
Enes kaze:”Ashabi Resulullaha a.s. iscekivali su jaciju dok su im glave pospano klimale,zatim bi ne obnavljajuci abdest klanjali jaciju”.(Safi,Muslim,Ebu Davud)
Tirmizijevo predanje je od Su’be,koji kaze:”Vidio sam ashabe Resulullaha a.s.,dok ih bude,tako da sam neke od njih cuo kako hrcu.Potom bi ustali i klanjali ne obnavljajuci abdest”.Ibn Mubarak u vezi s tim kaze.”Ovo znaci da su bili u sjedecem polozaju(bez naslona)”.
3)gubitak svijesti
Islamski ucenjaci slozni su u vezi s ovim pitanjem.
4)doticanje golom rukom stidnog mjesta
Jusra bint Safvan prenosi da je Resulullah a.s. rekao:”Ko dotakne spolni organ neka ne klanja namaz dok ne uzme abdest”.(Biljeze ga autori El-Kutubus-sitte,a Et-Tirmizi kaze da je sahih.Buhari kaze da je ovaj hadis najvjerodostojniji o ovoj temi.Ovaj hadis takodjer prenose i Malik,Es-Safi,Ahmed i drugi.)
Hanefije smatraju da doticanje spolnog ne kvari abdest.Dokaz im je ovaj hadis:”Neki je covjek upitao Resulullaha a.s. da li treba uzeti abdest onaj ko dotakne svoj spolni organ,nasto mu je Poslanik a.s. odgovorio:Ne, jer je tvoj spolni organ dio tebe”.(Biljeze ga autori El-Kutubus-sitte,osim Ibn Madze,a Ibn Hibban smatra ga vjerodostojnim.Ibn Medini je smatrao da je ovaj hadis ispravniji od onog koji prenosi Jusra.)
Mnogo je hadisa koji naredjuju i preporucuju abdest nakon doticanja spolnog organa,i meni se cini to misljenje jacim,a Allah najbolje zna.
Stvari koje ne kvare abdest
Za navedene stvari mnogi smatraju da kvare abdest, dok ga one,ustvari,ne kvare,jer za to nema sahih dokaza.
1)Doticanje zene golom rukom
I vise od toga,a to je poljubac,ne kvari ni abdest ni post.
Aisa veli kako je Resulullah a.s. poljubio za vrijeme posta, pa je rekao:”Poljubac ne kvari ni abdest ni post”.(Biljeze ga Ishak ibn Rehavejh i El-Bezzar-hasen. Abdulhak veli:Ne znam za mahanu ovog hadisa.) O tome se prenosi jos od Aise da je Resulullah a.s. ljubio jednu od svojih zena, zatim je odlazio na namaz ne obnavljajuci abdest.(Ahmed-sahih)Aisa takodjer kazuje:Kada bi odlazio Resulullah a.s. na sedzdu.dotakao bi me,a ja bih savila noge.U drugom predanju stoji:Kada bi htio uciniti sedzdu,savio bi moje noge.(Buhari i Muslim)
2) Isticanje krvi iz nekog neuobicajenog mjesta
Svejedno je ovdje da li se radilo o krvarenju iz nosa, rane ili hidzami i bez obzira kako obilato bilo.Dokazi za to su sljedeci postupci ashaba:
Hasan kazuje:Muslimani klanjaju, iako na njihovim tijelima ima rana.(Buhari) Ibn Omer stisnuo je bubuljicu,te je iz nje izislo krvi,ali se ipak nije abdestio.Ibn Ebu Evfa ispljunuo je u toku namaza krv,pa je nastavio klanjati.Omer je nastavio klanjati namaz kada je ranjen,a iz rane mu je tekla krv.Abbad ibn Bisr pogodjen je u namazu kopljem,i nije prekidao namaz.(Biljeze ga Ebu Davud,Ibn Huzejma i Buhari)
Po hanefijskom misljenju ovo kvari abdest.
Procitao sam dokaze koji podupiro to misljenje i uvidio da oni nisu zanemarljivi,naprotiv,ima tu dosta jakih hadisa pa i sahih,a ovo sto je navedeno prije o postupcima ashaba da se i drukcije shvatiti.
Na osnovu toga smatram da krv, kao i gnoj ne treba zanemariti,vec zbog njihove pojave(isticanja,kap ili dvije koje se razliju samo malo oko rane,ili krv ispod zavoja nece smetati)treba promjeniti abdest.Ko hoce da upozna hanefijske dokaze neka se obrati na djelo Hanefijski fikh.
3)Povracanje
Bilo da je povracanje punim ustima ili ne,to ne kvari abdest,jer ne postoji hadis koji govori suprotno ovome.Vjerovatno je pisac djela Fikhis-sunne mislio da ne postoji sahih hadis o tome,dok hadisa o tome definitivno ima,ima ih kod Ed-Darekutnija,Ibn Madze,Et-Tirmizija,neki od tih hadisa su ocjenjeni kao hasen,od strane nekih muhaddisa.Ja ne poznajem stvarnu snagu tih predaja,ali vjerujem da su slabe cim nijednu od njih ne spominje Sejid Sabik,ali nek se zna,ipak,da predanja postoje i da hanefijsko misljenje u ovome(,a njihovo misljenje je da povracanje punim ustima kvari abdest,dok povracanje u malim kolicinama ne kvari)ima dokaz.O jacini dokaza bi se trebalo malo vise upoznati.
4)Jedenje devinog mesa
Ovo su misljenje zastupali sva cetvorica halifa, mnogi ashabi i tabiini,mada postoji hadis sahih kojim se naredjuje uzimanje abdesta nakon jedenja devinog mesa.Dzabir ibn Semure veli da je neki covjek upitao Resulullaha a.s.:”…Moramo li uzeti abdest nakon jedenja devinog mesa?Obavezno je uzeti abdest nakon jedenja devinog mesa,odgovori Resulullah a.s.”(Muslim,Ahmed,Ibn Huzejma je o ovom hadisu rekao:Svi alimi su slozni da je ovaj hadis sahih.)
En-Nevevi je rekao:Ovo misljenje ima jaci dokaz,iako je vecina suprotnog misljenja.Prece je postupati po hadisu(moj govor).
5)Sumnja da li je pokvaren abdest
Ako osoba koja je pod abdestom sumnja da li je izgubila abdest, ta sumnja nece nastetiti abdestu.Tek uvjerenje kvari abdest.Ako sumnja da li je uopce uzeo abdest,svi isl. ucenjaci saglasni su da mora uzeti abdest.(Ibn Mubarek)Ebu Hurejre prenosi da je Resulullah a.s.rekao:”Kad neko od vas osjeti mucninu u stomaku i kad pocne sumnjati da li je pustio vjetar ili ne,neka ne izlazi iz dzamije(radi abdesta)dok ne cuje zvuk ili ne osjeti miris”.(Muslim,Ebu Davud,Et-Tirmizi) Treba naglasiti da zvuk ili miris nisu neophodni,vec uvjerenje da je doslo do izlaska necega na prirodne otvore.
6)Kasljanje u namazu
Kasljanje ne kvari namaz,pa ni abdest,jer su dokazi o tome slabi.Po hanefijskom misljenju kasljanje u namazu namjerno bez razloga kvari namaz,i govor takodjer bio namjeran ili u zaboravu.Ovo je slabije misljenje.
7)Kupanje mejita
Ovo ne kvari abdest, jer su hadisi i tome slabi.
Kada je obavezno uzeti abdest?
U tri slucaja obavezno je uzeti abdest:kad se zeli obaviti bilo koji namaz,farz ili sunnet,kad se zeli obaviti tavaf oko Bejtullaha,jer je Ibn Abbas prenio da je Resulullah a.s. rekao:”Tavaf je vrsta namaza,samo sto je Allah u tavafu dozvolio govor,pa ko od vas bude pricao u tavafu neka prica samo dobro”.Ovaj hadis biljeze Et-Tirmizi,Ed-Darekutni,El-Hakim,a Ibn Seken i Ibn Huzejme smatraju ga sahihom.)
Treci slucaj jeste kad se zeli uzimati Mushaf.
Ebu Bekr ibn Muhammed ibn Amr ibn Hazm prenosi od svog oca,a on od svoga oca,da je Resulullah a.s.pisao pismo stanovnicima Jemena u kojem je stajalo:”Neka ne dotice Kuran onaj ko nije cist(pod abdestom)”.(Biljeze ga En-Nesai,Ed-Darekutni,El-Bejheki,Ibn Abdulberr istice da je sahih.)
Abdullah ibn Omer prenosi da je Resulullah a.s. rekao:”Neka ne dotice Kuran osoba koja nema abdesta”.El-Hejsemi navodi ovaj hadis u djelu Medzmeuz-zevaid,te kaze:”Prenosioci ovog hadisa su pouzdani,tako da hadis direktno upucuje na zabranu doticanja Kurana onome ko nije cist”.Medjutim,ovaj izraz” cist”,upotrebljava se za vise stvari,npr. Za cistocu od velikog i malog hadesa(misli se na gusul i abdest).
Treba imati u vidu da ima druga grupa alima,medju kojima su:Ibn Abbas,Es-Sabi,Ed-Dahhak,Zejd ibn Ali,Davud,Ibn Hazm i Hamad ibn Sulejman,koji smatraju da je osobi koja je cista,ali bez abdesta,dozvoljeno doticati Mushaf.Ovo misljenje je doslo usljed razlicitog tumacenja rijeci ”cist” u hadisima,te rijeci ”cist” u ajetu iz sure Al-Vakia,29.Tumacenje je njihovo da je ovdje Knjiga, Levhi-Mahfiz,a cisti su ovdje meleki.
Kada je pohvalno uzeti abdest?
1)kada se zeli ciniti zikr
Katade prenosi:”Hasan je mrzio bez abdesta uciti ili Allaha zikr ciniti”.(Ahmed,Ebu Davud,En-Nesai i Ibn Madza).Navode se u vezi s ovim hadisi o slucaju kada je Resulullah a.s.,vrsio nuzdu,pa mu je neki covjek nazvao selam,a on mu nije odazvao,te je poslije rekao:”Nije me sprijecilo da ti odgovorim na selam nista drugo do to sto ne volim bez abdesta Allaha spomenuti”.Takodjer slucaj kada se nije odazvao na selam dok se abdestio. Ove predaje su sahih.Ovo je pohvalno ponasanje,medjutim nije obaveza,zbog Aisinog predanja:”Resulullah a.s. spominjao je Allaha u svakoj situaciji”.(Biljeze ga autori El-Kutubus-sitte izuzev Nesaije.)
2)prilikom odlaska na spavanje Bera ibn Azib prenosi da je Resulullah a.s. rekao:”Prije nego sto legnes,uzmi abdest kao za namaz,zatim lezi na desnu stranu i reci:Allahumme eslemtu nefsi ilejke…(pronadji ovu dovu u cijelosti,jer je veoma vrijedna)Pa ukoliko te noci umres,umrijet ces u vjeri Islamu.Neka ti ove rijeci prije spavanja budu zadnje sto ces izgovoriti”.(Buhari,Ahmed i Et-Tirmizi)
3)pohvalno je uzeti abdest osobi koja je dzunup Ammar ibn Jasir prenosi da je Resulullah a.s. dao olaksicu osobi koja je dzunup tako sto ce prije jela,pica i spavanja uzeti abdest kao za namaz.(Ahmed,a Et-Tirmizi kaze da je sahih)
4)pozeljno je abdest uzeti prije kupanja bez obzira da li je kupanje obavezno ili pohvalno
Aisa kazuje.Resulullah a.s.kupanje poslije dzenabeta pocinjao je pranjem ruku.Desnom rukom polijevao lijevu,te njome oprao stidno mjesto.Onda bi uzeo abdest kao za namaz.(El-Kutubus-sitte)
5)pohvalno je uzeti abdest nakon jela koje je na vatri spremljeno(przeno,vjerovatno je smisao toga da se otkloni neugodan miris,pogotovo na rukama).Aisa prenosi da je Resulullah a.s. rekao:”Uzmite abdest nakon jedenja hrane pripremljene na vatri”.(Ahmed,Muslim,En-Nesai i Ibn Madza).Treba napomenuti da je Resulullah licno odstupio od ove prakse u jednom slucaju,kako to biljezi Buhari i Muslim,sto potvrdjuje da je to mustehab uciniti,ali ne i obaveza.
6)obnavljanje abdesta za svaki namaz Ibn Omer prenosi da je Resulullah a.s.govorio:”Ko uzme abdest na abdest, Allah dz.s.upisat ce mu se deset dobrih djela”.(Ebu Davud, Et-Tirmizi,Ibn Madza)
Korisne stvari koje treba znati prilikom uzimanja abdesta
Dozvoljeno je pricati u toku abdesta, u sunnetu ne postoji predaja koja to zabranjuje. Dove koje se uce prilikom pranja odredjenih ekstremiteta neutemeljene su.Treba se ograniciti na one koje se navode u sahih predanjima.Ukoliko se pojavi sumnja koliko smo puta oprali odredjeni organ ili dokle smo dosli,uzimamo manji broj i ono sto smo uvjereni da je zadnje oprano.Ukoliko na tijelu ima nesto sto sprecava dolazak vode do koze(lak za nokte)abdest nije ispravan.Sama boja,kao sto je kana,ne smeta.Zena koja ima vanredan odliv krvi,osoba koja ne moze kontrolirati mokracu,vjetar i druge stvari(sahibi-uzur),za svaki namaz ce uzeti abdest po nastupanju namaskog vakta,pod uvjetom da takvo stanje potraje cijeli namaski vakat,ili da se to ne moze kontrolirati.Njihov namaz se smatra ispravnim bez obzira na njihovo stanje.Dozvoljeno je zatraziti pomoc prilikom uzimanja abdesta.Nakon abdesta dozvoljeno je obrisati se peskirom,maramicom i sl.u bilo koje doba godine.]
Na vrh Go down
Naida
Admin
Naida


Број на мислења : 84
Points : 115
Reputation : 0
Join date : 2010-05-24

FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU Empty
KomentarNaslov komentara: Re: FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU   FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU Icon_minitimeWed May 26, 2010 2:04 am

mashallah
Na vrh Go down
https://ehlisunnetsisters.forum-nation.com
 
FIKHSKI PROPISI VEZANI ZA ABDEST I CISTOCU
Na vrh 
Stranica 1/1

Permissions in this forum:Ne možete odgovoriti na teme ili komentare u ovom forumu
Ehli.Sunnet.Sisters :: BOSANKI JEZIK :: FIKHI ES SUNNE (FIKH I SERIATCKO PRAVO)-
Idi na: